Direkt till internet, en guide till att sälja media utan omvägar


Klicka på bilden för att läsa i fullskärm. Ladda ner som pdf om du vill läsa senare på dator, i telefon eller läsplatta.

Direkt till internet är vår andra fördjupande omvärdpublikation. Tidigare i höst skrev vi om crowd funding och hur medieproducenter kan använda nya verktyg för att finansiera sin produktion.

Den här gången fokuserar vi på att det digitala ekosystemet i de flesta mediebranscher är fullbordat. Det vill säga det går att som liten aktör skapa, distribuera och sälja media utan att behöva bli godkänd av en grindöppnare.

Christina Mohlin (This Zentury) skriver om hur man lyckas med webbTV, Malin Norlander () berättar om sitt eboksförlag och så har vi intervjuat Martin Walfisz (Planeto) och Andreas Alptun (Illusion Labs) om hur och varför de skapar spel direkt för internet.

Papper i brevlådan
Sprid gärna de digitala versionera av publikationen ovan till kollegor och vänner. Vill du hellre läsa publikationen på papper så skickar vi gärna den fina A6-versionen. Beställ från vår shop.

A comment
Hos oss
  • http://mediaevolution.se/2010/12/27/positiv-snuttifiering/ Positiv snuttifiering « Media Evolution

    [...] på att bli experter på att skapa sammanhang. För mediaproducenter är det en god nyhet. I Direkt till internet är den röda tråden möjligheten att skapa billigare. För framförallt spel- och filmskapare är [...]