Länkkärlek, vecka 8

Hur kommer vi navigera våra datorer och mobiltelefoner i framtiden, varför är det så viktigt att lära sig att ta betalt och vad hände egentligen på Mobile World Congress förra veckan. Det är årets åttonde vecka och här är tre länkar vi vill ge lite extra kärlek.

TAT co-founder on how technology turns us all into replicants
Hampus JakobssonTAT/RIM blir intervjuad av Venture Beat om framtidens användargränssnitt. Svaren är både knivskarpa och visionära. Den viktigaste generella poängen han gör är att designers (innehållsskapare) måste arbeta parallellt med programmerare för att slutprodukten ska bli bra: “Designers should be in the depth of engineering and even before engineering.”

On pricing power
Att ta betalt för sina tjänster eller prissätta sina produkter är en svår konst. Hur maximerar man prislappen samtidigt som man har kvar sin konkurrenskraft? Hur undviker man att undervärdera sig själv? Är det rent utav avskräckande med ett lågt pris? Seth Godin erbjuder några tankar och poängterar att priset du sätter signalerar mycket om vad du är: “The goal, no matter what you sell, is to be seen as irreplaceable, essential and priceless.”

Mobile World Congress 2011 is over
Förra veckan var det mobilkonferens i Barcelona. På det gigantiska mässområdet lanserades nya , samarbeten och . Läs också Sydsvenskans artikel om några av de svenska bolag som var på plats.

Comment
Omvärld