When digital is Everything, then digital is normal

I fredags hade vi äran att vara värd för Världens Bästa After Work på Media Evolution City. Vi bjöd in till föreläsning och trevligt umgänge med ett helt gäng sköna människor. Tack till alla som kom och förgyllde vår eftermiddag och kväll!

>> Kolla in bilderna  här <<

Vi på Bas presenterade en rykande färsk betaversion av vår trendrapport Connect & Collaborate som vi släpper under hösten 2014. Håll utkik på vår hemsida för närmare datum eller maila Marie, Torbjörn eller Erich för mer info. Ofta sätter vi ihop workshops med kunder kring trendernas betydelse för olika branscher. Det brukar resultera i riktigt intressanta diskussioner, innovationer och ideer.

BAS class/vbaw at Media Evolution City Malmo sep 2014 from FrogEye on Vimeo.

Connect & Collaborate 
För dig som missade oss i fredags kan vi berätta att rapporten fokucerar på nya samarbeten, ny slags service och hur ny teknik är möjliggöraren. Här kommer en liten sammanfattning men ni är som sagt hjärtligt välkomna att kontakta oss för mer.
- Connect to local
Hur det lokala och autentiska påverkar vårt köpbeteende nu och framöver.
- Connect all touch points
Nödvändigheten av att sammankoppla kommunikation i alla kanaler för att möta konsumenter.
- Connect to the future
Ny teknik och vetenskap som kommer att leda fram till helt nya upplevelser av både produkter och retail.

Reflections
Presenting at Media Evolution in Malmö last Friday was fun. Seeing hundreds of Digital Eager beavers who want to learn about the future trends is always fascinating specifically because there are no real trends that can be quantified to be honest. There is speculation and then there is researched speculation and then there are people with big mouths (like me).

One key take away for myself was when I wondered with you guys whether there were Directors of Ink Strategies 20 years after the invention of the Gutenberg Press, like we have a gadzillion Directors of Digital Strategy  today 20 years after the advent of the World Wide Web. Does Digital deserve differentiation when it is integrated into everything everybody does? Ten years ago when you hired someone into a position you would always query whether they could use Microsoft Office. This digital tool was a default for wanting a position. These days it is just assumed that people have Office skills (whether it is Microsoft or not).
I believe we are coming to the end of digital as a separate entity, it is becoming part of everything, everybody and all walks of life. From the fisherman checking fish prices off the coast of Zanzibar to the Nuclear Engineer checking safety and security at a Nuclear Plant.
It was fun chatting with you and I hope to do so again!

Erich Hugo
Director: Business Development at ITG Digital 

Comment
Perspektiv